— De jongen van negen
Onder de lat en nooit meer vandaan
Ik was een jaar of negen toen ik voor het eerst keepte tijdens een jeugdtoernooi. Onze vaste keeper wilde niet meer op doel staan en ik besloot het te proberen.
Waarom het mij direct aansprak weet ik nog steeds niet precies. Misschien omdat keepen anders was. Misschien omdat ik het spel vanuit een ander perspectief kon bekijken. Wat ik wel weet, is dat ik vanaf dat moment wist dat ik keeper wilde zijn.
Vanaf die dag draaide alles om voetbal. Trainingen, wedstrijden, toernooien en het steeds beter willen worden. Het keepersvak bleef me boeien omdat er altijd iets te leren viel. Die nieuwsgierigheid ben ik nooit kwijtgeraakt.


